Amanda hackey hånas!

publicerat i Allmänt, Media;
Hej allesammans!
Nu har jag varit rätt så inaktiv överallt med mitt skrivande och arbete om mobbning och haft semester och tagit igen mig, vilket varit skönt men nu är jag igång igen! Hoppas ni alla haft en bra jul, nyår och början på nya året :)
 
Hittat en så himla rolig tjej på facebook och youtube som lägger upp roliga videos där hon skämtar, driver och ibland sjunger. Grym tjej som får en att skratta och känna igen sig i vardagliga situationer och tänkande. men igår kväll satt jag och läste igenom kommentarerna och det är hemskt att se att flera tusentals runt om i världen hoppar på henne kallar henne fet, ful, hon borde dö osv. Så mycket näthat samlat på ett enda ställe. Är dagens ungdomar runt om i världen så himla osäkra och mår så dåligt att do måste sitta bakom sin dator eller iphone och kommentera hur en annan människa ser ut?
 
Det grymma är att Amanda inte bryr sig, kör sitt race och står för vem hon är. En riktig förebild och det är så himla fint och vackert att se. Hon står för vem hon är, gör det hon älskar ovh fortsätter för hon har lyckats med sina komik saker på internet och då spelar det ingen roll v ad andra människor tycker eller tänker. Jag lämnade en kommentar och var tvungen och säga hur modig hon är och STARK framförallt som står emot hatet från hela världen och älskar sig själv, det lyser om henne. Grym tjej som sagt!
 
Dom andra tycker jag kan ta hand om sig själva och välmående istället för att spy hat på en annan människa via nätet så kanske dom också kan lyckas i livet med det dom tycker om.
Så länge man tycker om sig själv, följer sitt hjärta, mår bra och gör det man älskar spelar det andra inte någon roll, i slutendan är vi alla människor oavsett vad man väger eller hur man ser ut. Tänk på det! våga sprid mer kärlek istället för hat, det om något är modigt!
 
Här är en liten video hon har gjort :
you go girl!!!
 
 

Taggar: facebook, mobbning, näthat, nätmobbning;

Kommentera inlägget här :