Älska dig själv!

publicerat i Allmänt, Hälsa/Välmående, Tips/råd;
 
 
Förut skämdes jag ihjäl för mina bristningar och skinnet på magen, men detta är verkligheten, detta är jag! Och tänk vilken resa från att ha vägt som mest 135 kg och nere på 75 i loppet av 1 år! Varje dag blir jag chockad och stolt över kämpandet. Det har varit tufft, vissa dagar än idag är sjukt jobbiga, jag har varit arg, har gråtit, skrattat, haft ångest, varit glad men det gäller att se framåt och ändra sitt tänkande. I hela mitt liv som övervikig och led av fetma tänkte jag alltid att "jag kan ej" " det går inte" men när jag bestämde mig och börja tänka NU JÄVLAR JAG KLARAR ALLT! Så började min viktresa på riktigt! Kan jag så kan DU!! Och acceptera din kropp och Dens brister för det är en del av dig, din resa och ditt liv. Mina 135 kg kommer alltid vara en del av mitt liv även om dom ej syns längre, men det var jag i 23 år såsom min nya vikt är fortfarande samma gamla jag fast skillnaden är: jag är glad, jag gillar mig själv, jag mår bra inombords och blommat ut socialt. Förut gömde mig och det ska INGEN behöva göra! Må bra i kropp o själ, om det är att gå upp o ned i vikt spelar ingen stor roll bara du gör det för dig o ditt välmående sen vilken vikt eller storlek man har spelar ingen roll. Vi e människor med olika kroppar men ci ska leva med dom resten av våra liv så det gäller att vårda den väl och man är värd att va snäll mot sin kropp med motion o bra mat. Förut insåg jag att jag hatade mig så mycket att jag valde att va elak mot mig själv genom att äta dåligt och inta saker som förstör kroppen. Älska dig själv och inta saker som får din kropp att le <3

Taggar: hälsa, ideal, inspiration, kroppen, motivation, skönhetsideal, träning, välmående, våga, älska;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hanna:

Hej, såg på din insta att om man var intresserad av hälsa och träning? :) i am!! Vad söker du för? /Hanna

Svar: svarar dig via mail :)
fia

Kommentera inlägget här :