Kränkningar på nätet. Ni har ingen aning om hur jag lever.

publicerat i Allmänt, Mobbning;
Näthatet verkar sprida sig mer och mer över alla communitys som finns idag och som bara blir större för var dag som går. Hur får man stopp på elakheter? det är så lätt att sitta bakom en skärm och skriva fula kommentarer och försöka förstöra för andra. Även om det är skriva ord så påverkar det exakt lika mycket som om någon skulle säga det till en vare sig det är på facebook, blogg, sms eller liknande. Det gör lika ont och ses lika mycket som mobbning, trakasserier osv.
 
Varför bär människor på så mycket hat som gör att dom måste skriva det till andra hela tiden? Är det för dom själva blir utsatta eller att dom har mycket problem själva? avundsjuka? Kan inte glädjas åt andra utan måste trycka ned för att känna sig lite bättre själva?
 
Våga anmäl för inget av det är ok, för att stå upp för sig själv, radera, svara inte och anmäl. Ett tips som jag själv följer för jag får mycket påhopp hit och dit hela tiden varje dag och folk som försöker första för mig, förstöra mitt liv och min glädje vilket jag aldrig kommer att tillåta. Folk tror sig veta mer om mig och mitt liv, veta mycket om mitt privatliv och ska kommentera hur "sanningen" ser ut. Om det är någon som vet så är det jag själv och ingen annan.
 
Förstår inte hur man kan sova om nätterna när man är så elak och skriver elaka saker och gör allt för att förstöra en annans liv. "if you dont have anything nice to say, at least be quiet"
 
Ni som läser och följer mig har ingen aning om hur mitt liv ser ut, vad jag kämpar med, vad jag gör, gjort eller kommer att göra. Ni har ingen aning om  va som händer i mitt liv överhuvudtaget. SÅ innan ni dömer mig, säger något eller kommer in och försöka "outa" mig med saker, så styr upp ert egna liv och lägg energi på det istället för att ödsla er tid på mig, en person ni ser genom en skärm.. av allt jag skriver och blottar i mitt liv på internet är kanske 1% ..ni har verkligen ingen aning om vem jag är, hur jag är eller vad jag går igenom. Och jag väljer att dela med mig av mitt liv, mina saker hur jag vill, med vem jag vill och NÄR jag vill. Att försöka sprida ryckten och personliga saker om mig är väldigt respektlöst då det är MITT liv som JAG lever. Har skrivit detta nu tusen gånger men det verkar inte gå in. Så ni som hatar mig kan göra det men om ni har så mycket emot mig så slösa inte er dyrbara tid på mig, gör det på folk ni tycker om istället :) puss
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av En Vän:

Ett litet meddelande för att belysa mobbning och stötta de utsatta:
År 2011 sade en 60-årig kvinna upp sig från sitt jobb på Prevent i Stockholm där hon hade arbetat i hela sitt liv för att Jessica Nilsson Frisk, en tjej i 30-årsåldern som bara arbetat där några år, tillsammans med sina kollegor hade hjälpt en utomstående, dömd kriminell narkoman att under flera års tid förtala och mobba kvinnans jämnårige son på en oerhörd nivå bakom ryggen på henne. När detta framkom ljög Jessica även och påstod sig ha blivit hotad av sonen. Den nya VD:n - Maria Schönefeld - och även Jessicas egen chef Mats Quist, tog hennes parti fullt ut. De ljög ända till slutet när facket kom in för att hjälpa kvinnan. VD:n försökte till och med lägga hela skulden på sonen för att ingen skulle få veta sanningen om mobbningen.

Den äldre kvinnan klarade därefter inte av att arbeta kvar där längre. Hon hade då arbetat där i över 40 år och varit anställd längst av alla och hade bara några år kvar till pensionen. Sonen var lätt utvecklingsstörd och hade blivit mobbad hela sitt liv och mådde redan väldigt dåligt, det visste alla. Mammans jobb var det enda ställe där han inte hade upplevt att folk varit elaka mot honom och alltid hade känt sig trygg.

Jessica själv stod helt utanför hela tiden och behövde inte ens vara med på ett möte. Hon bad inte ens om ursäkt när kvinnan berättade hur fruktansvärt hon hade mått och att det var det absolut värsta hon varit med om i hela sitt liv.

Den då 50-årige narkomanen, som tidigare jobbat där som vaktmästare, brukade droger även på arbetstid och som den nya VD:n varken hade träffat eller ens visste vem han var, fortsatte att besöka jobbet drogpåverkad även långt efter att kvinnan sagt upp sig. Han var lika välkommen fortfarande. Prevent jobbar just för att skapa en bättre arbetsmiljö, få ned olycksfall och motverka mobbning. Nu drivs det av en ledning som hjälper utomstående kriminella narkomaner att förtala de anställdas barn.

Alla ni som tar avstånd från mobbning och elaka människor som gör ont mot andra och vill stötta de utsatta: sprid detta vidare. Hon heter Jessica Nilsson Frisk och man kan bland annat få upp bilder på henne på Finest om man googlar hennes namn. Narkomanen är dömd och finns med i Lexbase.se. Arbetet heter PREVENT och ligger på Ringvägen 100 i Stockholm. (www.prevent.se).
Tack för ordet!

2:a kommentar, skriven , av Lisa:

Ett litet meddelande för att belysa mobbning och stötta de utsatta:

Våren 2011 sade en 61-årig kvinna upp sig från sitt jobb på Prevent i Stockholm där hon hade arbetet i hela sitt liv för att Jessica Nilsson Frisk, en tjej född 1981 som ändå bara arbetat där i några år, tillsammans med sina kollegor hade hjälpt en utomstående, dömd kriminell narkoman att förtala och mobba kvinnans jämnårige son där på en oerhörd nivå bakom ryggen på henne under flera års tid. Bägge hade varit jättesnälla mot henne själva. Sonen hade precis önskat henne en god jul när allt uppdagades. När detta framkom, ljög Jessica även och påstod sig ha blivit hotad av sonen. Den nya VD:n sen endast två år- Maria Schönefeld - och även Jessicas egen chef Mats Quist, hjälpte gruppen sprida förtalet ytterligare när det hela slutligen framkom. De ljög sen ända till slutet när facket kom in för att hjälpa kvinnan. VD:n försökte t.o.m. lägga hela skulden på sonen för att ingen skulle få veta sanningen om mobbningen.

Den äldre kvinnan mådde så fruktansvärt av detta att hon först blev sjukskriven och sen sade upp sig. Hon hade då arbetat där i 41 års tid - ända sen hon var 19 år gammal, varit anställd längst av alla och hade bara fyra år kvar tills pensionen. Sonen var lätt förståndshandikappad, hade blivit mobbad hela sitt liv och mådde redan väldigt dåligt, det visste alla. Moderns jobb var det enda ställe där han inte hade upplevt att folk varit elaka mot honom och alltid hade känt sig trygg. Han hade hälsat på henne där ända sen han var liten.

Jessica själv stod helt utanför hela tiden. Var inte ens med på ett möte. Hon bad inte ens om ursäkt när kvinnan berättade hur fruktansvärt hon hade mått av hennes förtal och att det var det absolut värsta hon varit med om i hela sitt liv.

Den då 50-årige narkomanen, som tidigare arbetat där som vaktmästare och som andra anställda visste brukade droger även på arbetstid, vägrade den nya VD:n att veta något om med motiveringen att hon varken hade träffat honom eller ens visste vem han var. Han fortsatte därför besöka jobbet drogpåverkad även långt efter att kvinnan sagt upp sig och var lika välkommen fortfarande. Han är dömd och finns med i Lexbase.se. Mats pratade t.o.m. med honom under hans besök i dessa tillstånd. Prevent jobbar just för att skapa en bättre arbetsmiljö, få ned olycksfall och motverka mobbning. Nu drivs det av en ledning som hjälper utomstående kriminella narkomaner att förtala de anställdas barn.

Alla Ni som tar avstånd från mobbning och maktmissbruk mot de redan svaga och utsatta: sprid detta vidare! Arbetet heter Prevent och ligger på Ringvägen 100 i Stockholm. (www.prevent.se)

Kommentera inlägget här :