Blir helt tårögd och berörd!

publicerat i Allmänt, Media, Texter;
Igår så var det en lång dag och väldigt roligt att få ta del av den. Dagen började med att spela in sista delen av radiointerjuvn som kommer handla om mig, mitt liv som mobbad, min historia, min blogg. Ett 30 min långt pogram på UR som kommer sändas 11 November, hör av mig närmare när jag vet mer men den interjuvn som vi hållt på med nu kommer bli superbra!
 
Sedan blev det stor debatt kring min artikel i Aftonbladet som publicerades igår och var även med sen på Aftonbladet tv LIVE 18.30 igår kväll där jag pratade om min historia och mobbning. Fått in hundratals kommentarer och mail överallt och blir så himla berörd av er alla att min historia som mobbad gjort sånt stort intryck och det gör mig både glad och ledsen.
 
Jag blir så glad över hur många som tackar mig att jag delar med mig, säger fina saker och tycker jag är stark och inspirerande, det gör mig så lycklig inombords att min historia gjort så stort intryck på så många människor, att min historia berör och att jag får ta del av en stor förändring, att kämpa mot att stoppa mobbningen! TACK!
 
Jag blir även ledsen för det är hundratals som kontaktat mig och berättar sina historier och jag inser hur många det är som faktiskt blir utsatta för mobbning eller har varit. Det är ett STORT samhällsproblem som jag sagt innan men detta blev mer påtagligt nu, var och varannan människa kan relatera till mobbning och det är på tiden att detta uppmärksammas rejält nu för det är inte OK!
Jag läser allt ni skriver till mig och svarar på allt, jag är eran röst, eran hand att hålla i och kämpar för er och för rättvisan att alla borde få ha ett bra liv och en bra skolgång och känna sig omtycka, respekterade och behövda. Ingen ska behöva bli slagen, kränkt eller utsatt som kan sluta med att ta sitt liv. Alla förtjänar ett liv, det är det mest värdefulla vi fått i den här världen och ingen annan ska ta det ifrån oss pga. elaka ord eller slag.
 
Jag älskar att få möjligheten att dela med mig av min historia, mina erfarenheter här på bloggen, i media och i min bok jag skrivit som jag hoppas kommer att publiceras "Du kommer aldrig att bli något"
 
Vill du kontakta mig för föreläsning eller medverkan i något gällande mobbning eller bara skriva av dig och få hjälp? Tveka inte att maila mig: [email protected]
 
Puss o Kram!
 
 

Taggar: #mobbning, Aftonbladet, Lundsbergs, Skolverket, UR, aftonbladet, aftonbladettv, alliansen, amanda todd, barn, bok, bully, böcker, facebook, friends, föreläsning, författare, gymnasiet, ideal, inspiration, kontakt, lärare, media, mobbad, mobbing, mobbning, myndigheter, nyhetsmorgon, näthat, nätmobbing, nätmobbning, samhället, självmord, skolverket, svergiesradio, twitter, ungdomar, utbildningsradion, vuxna, välmående, våga;

Kommentera inlägget här :