Allting rasar

publicerat i Allmänt;
Varit med om så mycket i mitt liv och mått dåligt att vid varenda motgång så har jag tänkt att mitt liv är över, att allting rasar och att ingenting någonsin kommer att bli bra igen. Träffat på ännu en motgång som leder till flera under den senaste veckan och denna gång så känner jag mig bara, jag bryr mig faktiskt inte. Denna gång så har jag blivit arg istället för att brytit ihop och gråtit och känt att världen går under. Denna gång känner jag att allting som händer har faktiskt en mening och med alla motgångar så väntar något större och något riktigt bra runt hörnet, man sparar det bästa till senare liksom.
Jag kommer inte låta mig själv att bli nedtryckt av andra personer igen, jag låter mig inte påverkas denna gång när folk försöker dra ned mig och få bort mig någonstans. Jag vet vem jag är, vad jag gör/gjort och vad jag förtjänar. Jag förtjänar det bästa och kämpar till att nå toppen, för det är vi alla värda. Jag kommer att uppnå mina mål och få det bra här i livet för jag är stark nog, efter allt jag gått igenom så visar det bara att jag är stark nog att klara detta med även om allt kommer vara mörkt ett tag, det blir ljusare. man ska aldrig ge upp, det är något som jag har lärt mig.
Har även lärt mig att stå upp för mig själv, visa vem jag är och säga ifrån. Har alltid hållt tyst och gått undan för jag inte har vågat, men varför ska alla andra få säga vad dom tycker och inte jag? Man ska visa vart man står och stå upp för sig själv, jag har vunnit allt. Jag har vunnit tillbaka mig själv! man måste våga, våga visa sig själv respekt, våga ta hand om sig själv och våga visa vem man är, det om något är att vinna!
Resan är lång tills man når dit och jag har en bit kvar men jag är så glad för på resans väg har jag lärt känna världens bästa vänner som visat mig vad riktig vänskap är, visat mig att man måste våga, att man inte ska skämmas och att man ska ta för sig i livet med jobb, människor, kärlek.. ja allt. Dom har lärt mig att utvecklas från den blyga tjejen till att börja tala och stå upp för mig själv. Dom har lärt mig vad vänner för livet är, visat mig vad kärlek är, lärt mig att älska mig själv och min omgivning och lärt mig att aldrig sluta kämpa för vad man vill uppnå. Tack vare allt som hänt så har min väg lett till att få in dom i mitt hjärta, äkta vänskap och med dom känner jag mig rikast i världen.
Jag har så svårt att öppna mig ibland fortfarande, lätt att hålla saker inom mig, svårt att visa kärlek och svårt att visa känslor ibland, men dom har visat mig att det är ok att vara ledsen, må dåligt, va glad, va knäpp, konstig, rolig, tråkig.. ja allt. Det är OK att bara få kunna va sig själv, alla borde ha sådana människor i sitt liv, som håller ens hand i vått och torrt och med mina erfarenheter och lärdomar hittills så vill jag dela det med er. Vill dela mitt HELA jag, den jag är i svåra tider, den jag varit som mobbad och mina erfarenheter och även dela min starka sida.. ni får alla mina sidor, se sanningen, se verkligheten och så gör vi denna resa tillsammans.
puss o kram till er alla!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Göran Elmertoft:

Fokusera bara på de människor som betyder nåt för dig och som accepterar dig för den du är. ALLA andra är inte värda dina tankar. Du har nåt stort på gång. Snart står du med flaggan i topp. Kram.

Kommentera inlägget här :