SVT Aktuellt

publicerat i Allmänt;
För 2 veckor sedan ungefär så var jag med i Aktuellt i Svt och pratade om mobbning tillsammans med barnombudsmannen. Ni kan se det på SVTplay!
Nu såhär i efterhand när jag fått tänka lite så ångrar jag lite att jag inte nämnde en sak: Vad jag tycker jag borde få för skadestånd. Har fått den frågav av många om jag krävt skadestånd eller liknande eftersom HELA min skolgång blev förstörd, jag bytte skola, hoppade av och allt resulterade i att jag ej har en komplett utbildning eller gymnasiekompetens då mobbningen drev mig ifrån skolan. Jag är värd precis som alla andra att få gå i skolan och må bra, så som ALLA barn. Nu när jag är vuxen, 25 år och har barn själv så tycker jag att det är otroligt viktigt med utbildningen för utan den kommer man ingenstans.
 
Jag har fått nöja mig med vikariejobb eller att vara arbetslös som resulterat i ännu mera sämre ohälsa pyskiskt, man kommer ur samhället medan mobbarna fick sin utbildning och lever vidare. Idag när jag mår bra och kämpar med detta ämne så tycker jag att JAG och alla andra som fått sin skolgång förstört borde få skadestånd såklart. Pengar vill jag ej ha, man kan inte sätta ett pris på det som hänt men att få en gratis utbildning och stipendium så man får klara sin skolgång och studera till vad man vill eftersom jag och många andra ej fått den chansen, DET skulle jag vilja våga kräva av samhället och staten, eller hur?
 
Att kämpa ur mobbningen och sedan leva på existensminimum samtidigt som man kämpar sig uppåt är brutalt (av egen erfarenhet) och att bygga upp skulder för man måste ta lån på csn osv. för att få bli normal och duga i detta samhället med en utbildning är helt fel. Vi som inte fått våran skolgång som vi borde fått, vi borde få gratis utbildning och stipendium med allt vi fått stå ut med och fått kämpa för. Jag är inget offer idag, jag höjer min röst för OSS. VI ska få en utbildning, det är något att sträva efter och det kommer jag börja ta upp!
 
min dröm är att få färdigutbilda mig till barnmorska så min son kan se på mig och min resa och känna WOW vilken mamma jag har :)
 
kram!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Adel:

aw min älskling !. Du förtjönar det bästa!.

2:a kommentar, skriven , av Arijola:

Hej,
Arijola Delija heter jag och har precis intervjuat organisationen Friends för att ta reda mer om mobbning! Se intervjun här: https://www.youtube.com/watch?v=wRQt996MukY

Kommentera inlägget här :