Sluta dölja könet!

publicerat i Allmänt;
blir så TRÖTT på vissa mammor som ska döma andra människor men samtidigt predika om att inte vara dömande, eh hallå?
Jag är med i ett mamma forum som handlar om bebisar och ja, mammor såklart där en tjej frågade om det är värt att kosta på sig att se vad det är för kön på en privatklinik för hon vill kunna köpa flickiga saker eller pojkiga. Då blev det är väldans hallå i gruppen "vad fan spelar det för roll vilken färg en kille har? han kan väl ha rosa? tjejer kan väl ha blått? varför ska man dela in dom i stereotyper? blablablablaaaa...... hallå lägg ned!!
 
Vad är det för fel helt plötsligt att man vill ha rosa saker till en flicka och blått till en kille? Är det så fel att visa vilket kön barnet är? varför ska man gömma det eller klä killar i rosa "bara för att visa att man inte skiljer på kön", så sjukt jävla löjligt! Det är väl inget fel att vilja köra "stereotyper" likaså inget fel att inte vilja göra det, alla bestämmer väl sen hur dom gör med sina barn och hur dom ska klä SINA ungar, eller? Inget får man göra utan att på en pekpinne, helt otroligt alltså. När blev det så fel att vara tjej och kille? personligen så klär jag milo väldig pojkigt men med färg för jag tycker om det, om jag skulle få en dotter någon dag skulle jag absolut köpa rosa, glitter och allt typiskt tjej för det är roligt, gulligt och jag tycker att tjejer ska få vara tjejer och killar killar.
 
Om min son en dag säger han vill ha en rosa kjol o läppstift så varsågod, inte mig emot men tills dess så klär jag han killigt för jag tycker om det och tycker om att han ser ut som en typisk pojke. punkt slut!
 
man ska stå för den man är, inte döma andra samtidigt som man inte får visa vilket kön man är och vara emot dom som gör det......... hahaha ni hör ju hur det låter. Sköt era egna barn så sköter vi våra, huvudsaken är att dom mår bra och är lyckliga och världen går inte under för att en tjej har en klänning eller en kille leker med bilar :)
 
hejdå!
 

Kommentera inlägget här :