var 5e elev blir nätmobbad, berättar historien i nyhetsmorgon!

publicerat i Allmänt, Media;
Blev kontaktad o Tv4 ville ha med mig i Nyhetsmorgon igen men eftersom jag jobbar mycket denna vecka så kunde jag ej ställa upp denna gång. men dom ska tala om att nätmobbningen och hatet blir allt mer och mer och  var 5e elev känner sig kränkta på nätet. Kolla in länken här: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/skolor-ingriper-inte-vid-mobbning-2417170
 
Problemet ligger FORTFARANDE att personalen inte bryr sig och blundar för problemen. Det var som när jag gick i skolan, dom vägrade ta tag i problemen och pratadehögt om mig framför alla och kuratorn ville jag skulle söka hjälp för det var mig det var "fel på". Man lägger flera miljarder kronor varje år på vård och skola men vart försvinner dom? är en ny fotbollsplan viktigare än barns välmående och samtidigt ska man jobba tills man är 75 år? Vem ska kunna orka det eller ens komma ut i arbetslivet när man mår dåligt och hamnar i en depression pga mobbning? och man undrar varför det finns så många ungdomar som ej jobbar och vårdplatserna på psyk osv. ökar och väntetiden kan va upp till 1-2 år.. jaa.. vem som helst kan tänka ut svaret.
 
Vi måste ta itu med detta samhällsproblem rejält om det ska hända något, fler och fler 8som jag skrev i ett tidigare inlägg) tar livet av sig, barn som är 10-12 år gamla avslutar sina liv och det kunde varit jag för några år sedan..bryr man sig inte för att då blir det några problem mindre? Fyfan 8ursäkta språket) vad hemskt! Allas liv är mer värdefullt än något annat här på jorden och det måste vi ta hand om. det är INTE ok att skriva elaka saker till någon på nätet, ord ristar sig in i själen och sitter kvar..
 
vad väljer vi Sverige, begravningar eller ordna upp problemen och se barn med glädje och liv i ögonen istället för tårar och destruktiva tankar?
vi föddes med en hjärna för en orsak, och empati och medmänniska borde vara en självklarhet istället för en påminnelse.
 
ni kan se mina tidigare reportage på tv4.se (sök på sofia nordqvist)

Taggar: friends, internet, mobbning, nyhetsmorgon, näthat, nätmobbing, skola, skolverket;

Kommentera inlägget här :