Kommer aldrig hålla tyst

publicerat i Allmänt;
Mobbingen blir mer och mer, det blir värre och depressionen går bara ned i åldern hos barn. Ska det vara så?
Samhället, myndigheterna sattsar pengar på skolor och omvårdnad men varför mår då så många fler sämre?
Varför inte spendera några dagar i en högstadieskola för att se verkligheten?
Varför inte lära ut till lärarna att hantera mobbing och barn som mår dåligt på ett bra sätt istället för att blunda?
Varför gör regeringen inte något mer istället för att prata? det låter så bra och att det ska bli förändringar men ändå så mår människor dåligt, borde man inte tänka om då?
Min lillebror är 12 år och när jag kollar på honom så är han så liten, han är ett litet barn och jag blir lite ledsen för när jag var lika gammal som honom så hade jag bestämt mig för att ta mitt liv. Ett barn som inte ens börjat leva hade bestämt sig för att avsluta livet och det är hemskt! Så ska det inte vara, ett barn ska ha hopp, drömmar och se fram emot vad livet har att erbjuda.
Läran om hur man behandlar andra, visar respekt och empati borde finnas i skolorna. Läran om att se andra människor och leva ett autentiskt liv.
För så fort man sätts till världen så har man inte bara ansvar för sitt egna liv, utan andras och världen vi lever i. För vi lever ändå här tillsammans och istället för att hata varandra så borde man ta hand om varandra för vi alla går igenom samma saker. Så varför inte stötta varandra istället för att pusha ifrån?
We're in this together. och Kärlek är något vi alla borde visa mer, varför är det så lätt att visa hat och svårt att visa kärlek? det borde vara tvärtom. För kärlek till en själv och andra människor är det finaste vi människor har. Tänk på det!

Taggar: livet, mobbning;

Kommentera inlägget här :