Vill du kontakta mig?

publicerat i Allmänt;
Jag vill sprida mitt budskap om mobbning vidare, dela min historia, inspirera, beröra, få folk att öppna ögonen och se verkligheten och göra en förändring!
Vem är jag?
Sofia Nordqvist, 23 år och var själv utsatt för mobbning under 10 års tid. Nu skriver jag en bok om mina erfarenheter, varit med i Allers, Friends egna tidning, tv4 nyheterna och nyhetsmorgon och Sverigesradio och kommer vara med på ett större reportage igen i UR (sverigesradio). Mitt mål är att göra en förändring, hjälpa andra och sprida budskapet. Mobbning är en av det största samhällsproblemen som människor väljer att blunda för, men inte jag. Jag vill lägga fram alla korten på borden och visa hur verkligheten för barn ser ut och att livet faktiskt blir bättre, det finns ljus i slutet av tunneln!
 
här i min blogg kan man läsa utdrag ifrån min kommande bok, debattinlägg om mobbning och händelser som hänt i media, och mina åsikter/erfarenheter om livet som mobbad och livet efter mobbningen. hur har det påverkat mig och hur tar man sig ur det? vad kan hända? vad hände mig och mina känslor under den svåra tiden?
 
Vill du att jag ska medverka i något, föreläsa eller liknande som gäller mobbning?
Kontakta mig på: [email protected]
 
Tillsammans är vi starkare och kan göra skillnad, våga va snäll och säg NEJ till mobbning :)
 
 

Taggar: #mobbning, UR, aftonbladet, aldrigvila, alliansen, amanda todd, barn, bok, bully, böcker, facebook, friends, föreläsning, författare, gymnasiet, hat, hate, ideal, inspiration, internet, kontakt, krönika, mobbning, nyhetsmorgon, näthat, nätmobbing, reinfeldt, samhället, självmord, skolan, skolverket, skönhetsideal, svergiesradio, tv4, ungdomar, utbildningsradion, vuxna, välmående, våga;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sunniva :*):

fin blogg!

Svar: tack :)
fia

2:a kommentar, skriven , av LISA OCH SOFIJA:

HÄRLIGT TJEJEN!! Keep going! Grymt att du väljer att sprida din historia och hjälpa andra!:) All lycka i livet!
kramkram

Svar: Tack vad glad jag blir! :) kram!
fia

3:e kommentar, skriven , av jennifer:

hoppas folk börjar läsa din blogg :D

Svar: Tack :)
fia

4:e kommentar, skriven , av Göran E:

Det känns som att du fått din stora revansch nu. Måste kännas fint. Det du gör är väldigt starkt och imponerande. Lycka till med allt.

5:e kommentar, skriven , av Linda:

Hej fantastiska Sofia! Jag lyssnade på dig i tendens i veckan efter att en kollega nämnde om det. Jag fick en klump i magen när hon berättade om programmet för jag fick en känsla i magen att jag visste vem du var. Jag satte på programmet när jag gick genom skogen hem från jobbet och tårarna började rinna ner från mina kinder. Jag hade rätt ! Jag jobbade på Kärrdalsskolan under den tiden men var då i våra special klasser som vi hade på skolan. Jag minns att jag pratade smått då & då med dina föräldrar och tyckte ni var en fantastiskt mysig familj. Jag visste att du hade det jobbigt men inte på vilket sätt. Jag var bara runt 20 då men skäms att ingen gjorde mer. Är så glad att du står upp för vem du är och du är otroligt stark både med ditt jobb runt mobbning, din fantastiska viktminskning, och dina framtidsplaner! Kommer fortsätta följa dig och även skryta lite om dig. Fortsätt kämpa jag stöttar dig idag!!!' Stor varm kram till dig!

Kommentera inlägget här :