Jag har också valkar!

publicerat i Allmänt;
Jag är så trött på att idealen är på ett visst sätt och att alla bloggare ska retuchera sina bilder och gå ut med budskap om hur man ska se ut. Varför inte bara stå för den man är?
Jag har lår som går ihop, jag har hull på mina höfter som man kan ta i, jag har höfter, jag har typ inga bröst, jag har nästan ingen rumpa osv. Men jag är nöjd som jag är och stolt över hur min kropp ser ut och det borde ni också vara!
 
 
Vad spelar det för roll om man har några extra kilon eller är jättesmal, alla klagar på att man ska gå ned i vikt och när man gör det så är man för smal och måste gå upp i vikt. Vi är aldrig nöjda!
 
Människokroppen är vacker och alla har sin egna form, var stolt över dig själv och hur du ser ut, varför hålla på att ändra det? Varför ändra hur man ser ut för att någon osäker människa tycker och tänker något? Jag fick frågan "varför lägger du upp dom där bilderna, alla killar kommer tycka du är tjock och du kommer inte få några killar"
För det första så om någon tycker jag är tjock för jag har något att ta i på min kropp så är det dens problem och dens osäkerhet som börjar visa sig bara för jag trivs med mig själv och uppenbarligen trivs inte den personen med sig själv som måste klanka ned på andra. Och för det andra så är jag väl inte född till att göra alla killar nöjda? om jag vill ha en kille i mitt liv så är det MITT val om vem som ska få ta del av det och inte tvärtom. Det är inte killen som ska välja om han vill ha dig eller inte som om du vore en produkt. Det är väl du som ska trivas med han lika mycket?
 
Det människor säger om andra tex. ful, tjock, planka osv är saker/problem hos dom själva som de skulle vilja ändra på, låt inte andra människors osäkerhet smittas över på dig. Stå för vem du är, tyck om dig själv och visa att du är värd något! Det finns nog inget vackrare när en person kommer in i ett rum och får allas blickar på sig just för att den är stolt över sig själv och då spelar det ingen roll om man är en size 0 eller 52 :)
 
 

Taggar: ideal, kroppen, mobbning, skönhetsideal, valkar, välmående;

Kommentera inlägget här :