Att trycka ned någon gör dig inte bättre

publicerat i Allmänt, Mobbning, Tips/råd;
 
 
 
Att kalla någon svag gör dig inte starkare.
Att kalla någon dålig gör inte dig bättre.
Att kalla någon ful gör inte dig snyggare.
Att kalla någon dum gör inte dig smartare.
Att kalla någon tjock gör inte dig smalare.
Att kalla någon elak gör inte dig snällare.
Att kalla någon omogen gör inte dig mognare.
Att kalla någon töntig gör inte dig coolare.
Att kalla någon fake gör inte dig mer äkta.
Att kalla någon wannabe gör bara dig till en större.
 
 
Det cirkulrerar så mycket hat senaste dagarna på internet, mot mig med på alla sidor jag är medlem på. Folk tror sig veta mer om mitt liv än jag själv, ska outa mig med saker, kontaktar tusen företag och ska inkräkta på mitt privatliv men helt ärligt vad ska man göra? det är synd och tragiskt och säger mer om dom än om mig. Vissa dagar vill jag bara lägga mig ned och bryta ihop för det är så mycket näthat så det finns inte, men det ska ej knäcka en utan det gör mig bara starkare och mer motiverad till att kämpa för att stoppa mobbningen, speciellt näthatet som finns och som växer för  varje dag.
 
Vart finns respekten för människor och att vara en medmänniska? ingen är perfekt och man kan ej älska hela världen men varför hata okända människor då? varför är hatet så himla lätt? som jag sagt tusen gånger tidigare så borde det vara tvärtom istället, lätt att älska, svårt att hata.
Världen är så trasig och har redan gått under, vi är intalade att vara deprimerade och tänka negativt och att hat är något bra och coolt. Hur kan man vilja göra någon annan så ont? Mår du bättre då? Nej.
 
Tänk på vad du säger/ skriver.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara:

Nej men varför ska du trycka ned andra? Varför inte vara ärlig och stå för det du gjort?

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Vill också säga att jag gråtit mig till sängs de dagarna eftersom att det känns som du säger att jag borde skämmas, att jag är mindre värd än de personer som gått ner i vikt med träning! Du får mig att känna mig oduglig, det sårar!

Kommentera inlägget här :