Utdrag ur min bok!

publicerat i Allmänt, Media, Texter;
När jag blev utsatt för mobbning så blev jag så otroligt deprimerad. Jag duschade inte, jag tappade hår, hade eksem överallt och gick upp mer och mer i vikt. Jag hade ingen kontroll på flera år och jag var bara ett barn. En perfekt dag för mig var att sova, bara sova hela dagen utan att göra något. Ibland kunde jag sitta och gråta och bli så arg på mig själv för jag tyckte jag var så tjock och så ful, ingen skulle någonsin tycka om mig.
 
Alla ord som folk sa till mig eller skrev till mig på internet började jag tro på själv. Det räcker med ett ord som någon annan skriver, en som man känner eller någon okänd på internet, som gör att man faktiskt inte vill leva längre.
 
Jag började tro på allt som människor skrev till migpåmsn, facebook etc. Jag vågade aldrig lägga upp en bild på mig själv som alla andra hade, om jag la ut en bild så retucherade jag den till max så att jag skulle våga lägga upp den. Fick alltid massa bekräftelse på hur fin jag var då osv. men mådde bara ännu sämre för så som jag retucherade bilden, så såg jag ju inte ut på riktigt så dom tyckte ju inte att JAG var fin.
 
men ändå, jag kunde inte sluta, det blev som en ont cirkel med att få bekräftelse för någonting..

Taggar: #mobbning, barn, bok, bully, böcker, mobbing, mobbning;

Kommentera inlägget här :