Utdrag ur min bok!

publicerat i Allmänt, Texter;

En vanlig tjej. Sofia Susanna Nordqvist. Det var jag.
Jag brukade inte säga så mycket, jag vågade inte riktigt ta för mig, jag var mer en sån som tänkte och drömde mig bort än att synas och höras. Men tänk, jag började äntligen skolan. Min 2 år äldre storasyster pratade varje dag om läxor och olika lektioner och äntligen skulle jag också få ta del av det. Det skulle bli så spännande att se vad som väntade, att känna sig lite större, ha raster och lära sig saker. Jag älskade att lära mig nya saker.

Jag, en vanlig tjej, ett vanligt barn som skrattade, lekte och hade hopp om livet. Sofia Susanna Nordqvist. Det var jag. 6 år gammal började jag skolan och hade inte en aning om att tack vare att jag började skolan som jag hade så mycket hopp om så skulle jag stå 7 år senare vid köket och önskade att jag aldrig fanns.
Tänk om jag visste då, det som jag älskade mest i världen skulle bli det som förstörde det mesta i mitt liv.

 

 

 

Taggar: bok, mobbning;

Kommentera inlägget här :