Homosexuell, straight, bi , människa

publicerat i Allmänt, Texter;
Det verkar alltid ha varit en disskution om vilken sexuell läggning man har. Men vad spelar det för roll? årtalet är 2013 och det finns fortfarande människor som använder "bög" "jävla flata" osv som skälsord och människor som har fobi för homosexuella. Vad rör det andra om tex. en kille är kär i en annan kille? Det är fortfarande samma person och man är född till att känna så, lika som man är född och är straight. Normalt, vad man än har för läggning.
 
När jag gick i mellanstadiet började det en ny kille i skolan. Han ansågs som udda för han klädde sig utstickande och alla började håna honom, kalla han bög och var på han hela tiden helt öppet på skolan. Jag sa ingenting för jag var själv mobbad. Hade också blivit kallad "jävla lebb" "är du kär i tjejer?" "du ser ut som en flata" så när jag såg på den här nya killen så såg jag hans sorg och visste hur jävla sårande det var.
 
Dom i klassen stängde alltid in alla i kapprummet tillsammans med paralellklassen och släckte och gick igenom alla personer, vad dom tyckte, kalla en fula saker osv. och varje dag såg jag dom skrika "bög" till honom.
 
Vart var lärarna? Alla vuxna var som om dom var med på det hela. För ingen sa något..
 
Sa jag att när detta hände, var vi bara 10 år.
 
10 år.
 
Välkommen till verkligheten.
 
 

Taggar: aftonbladet, barn, gay, homosexuell, ideal, lärare, mobbing, mobbning, myndigheter, skola, skolan, skolverket, våga;

Kommentera inlägget här :