Från min privata dagbok när jag var 16 år

publicerat i Texter;
Hittade gamla dagboks sidor jag skrivit under den tiden jag mådde som sämst och tänkte för första gången faktiskt dela med mig av dom lite då och då så man får en inblick hur allvarligt det var, hur mycket ångest och känslor som faktiskt jag hade pga mobbingen.
 

"Jag orkar inte känna såhär längre, varför har alla hittat ett nöje med att trycka ned mig nuförtiden? Vad är det som är så jävla roligt med det? Är det för att ni vet att jag tar åt mig och blir förbannad? Sedan när man ställer er mot väggen så har ni inget att säga, ni är tysta och tystnaden talar för sig själv..


Jag börjar fan undra snart om det faktiskt är något fel på mig? Är det såhär ni vill få mig att känna? Säg till mig istället vad det är för fel på mig istället för att snacka runt så att alla är emot mig.

Allt jag skrev om att kämpa och stå för den man är är som bort blåst nu, för nu är jag knäckt på riktigt.
VARFÖR?! undrar jag bara..

Är jag så ful? dum i huvudet? tråkig? äcklig? fet? och helt värdelös? Är det så. Jag börjar fan tro det. Jag tror det nu.


Inte för att låta som en 14 årig ångest tjej men jag kan inte vara glad längre, jag kan verkligen inte vara glad för fem jävla öre längre! Jag känner mig ensammast i världen, att alla vill mig något illa och speciellt i den här jävla staden. Vad fan har jag gjort egentligen? jag har varit snäll, försökt, varit en vän, varit en förälskelse, varit för bra rakt igenom helt enkelt och det här är tacken jag får tillbaka? Jag ger upp nu. På riktigt.


Jag vill inte bo här längre. Nu skiter jag i livet. Tack för det. Tack"

 
Jag som 16 åring!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sandra:

Jag ska skriva ett annat inlägg än det du gav som förslag, men ett inlägg blir det!

2:a kommentar, skriven , av Christine&Paris:

Jag blev själv mobbad som liten. Det är hemskt hur barn kan vara så elaka. Till slut växer man upp och inser att det är inte en själv det är fel på, utan samhället och föräldrars sätt att uppfostra sina barn. Dålig självkänsla ocjh bristande värderingar är grunden till mobbning.

Bra att någon skriver om det!

3:e kommentar, skriven , av Miss Sunshine:

Usch så jobbigt! :(

Kommentera inlägget här :