Jag vill bara ligga med dig

publicerat i Texter;

 

Jag är en sån som bara vill ligga med dej, bara ligga med dej.

Det är min enda avsikt.

Jag vill ligga med dej för att komma riktigt nära, med din hud och din mun och alla dina händer och all längtan du drar på, ligga med all din tomhet och uppgivenhet, den där känslan av att allt ändå är helt meningslöst.

Jag vill ligga med alla dina gamla somrar och dina osorterade minnen, som fotografier i stora högar, ligga mej igenom din ängsliga barndom, alla de obegripligt tunga hinder som du snorigt fått forcera, med dina underarmar och alla dina ensamma kvällar i livet, jag vill ligga med din rädsla för att bara då från jorden eller inte få några barn eller att ena bröstvårtan ska kika fram när du har tajt linne, jag vill ligga mej igenom all din solkiga längtan, alla svåra beslut, all hopplöshet och trötta himlar som hamrat sönder eftermiddagarna bakom persiennen i ditt flickrum, alla resor och bedövade stunder i tågkupéer, uttittad av såna som aldrig sett dig.

Jag vill ligga med dina gamla bortkliade myggbett, dina hoppfulla skolstarter, ligga mej igenom din trötta gamla källare full av nötta affischer och brev skrivna med starlethandstil, dina brevvänner, trappuppgångar, körsamlingar, lessnader, höstar, tysta söndagar och overkliga förnimmelser av på avstånd glimmande fönsterrutor, blänk i parkerade bilar och suset frÂn vägarna runt omkring staden, av livet som pågår någon helt annanstans.

Varenda muskel i din kropp, varenda fräken, varenda solglimt och varenda stund du väntat ut, varenda plats du besökt, vartenda ögonblick du varit i, vartenda liv du levt – vill jag ligga med.

Jag är en sån som bara vill ligga med dej.

Är det inte såhär det ska vara? vackert! Av Fredrik Lindström

Kommentera inlägget här :